• Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují smluvní vztahy mezi společností Stěhování Vrána s.r.o., IČO: 08533288, se sídlem Hostivařská 93/12, Hostivař, 102 00 Praha 10, vedené u Městského soudu v Praze pod sp. zn. C 320523 (dále jen „poskytovatel“), a jejími zákazníky (dále jednotlivě jen „zákazník“), při poskytování stěhovacích a vyklízecích služeb a služeb s nimi souvisejících (dále jen „služby“). 
  • Tyto VOP tvoří součást smlouvy, která způsobem popsaným v těchto VOP vznikne mezi poskytovatelem a zákazníkem (dále jen „smlouva“). Je-li zákazníkem člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s poskytovatelem nebo s ním jinak jedná, je tento zákazník spotřebitelem (dále jen „spotřebitel“). Uvede-li zákazník při sjednávání služeb své identifikační číslo (IČ, IČO), má se za to, že není spotřebitelem.
  • Tyto VOP obsahují závazná ujednání o obsahu a povaze služeb. V případě rozporu mezi informacemi uvedenými na webových stránkách poskytovatele, které jsou dostupné na doméně stehovanivrana.cz, a těmito VOP, mají vždy přednost tyto VOP. 

  • uzavření smlouvy 
    • Zákazník může poskytovateli zaslat nezávaznou poptávku služeb (žádost o kalkulaci zdarma), a to zejména prostřednictvím formuláře na webových stránkách poskytovatele, e-mailem, telefonicky, skrze SMS či osobně. Příslušné kontaktní údaje poskytovatele jsou zveřejněné na jeho webových stránkách.
    • Pokud nezávazná poptávka obsahuje všechny nezbytné údaje (zejm. kontaktní údaje zákazníka, povahu poptávaných služeb, předpokládaný rozsah služeb a místo jejich realizace), poskytovatel zákazníkovi vyhotoví individuální nabídku služeb včetně odhadu ceny (dále jen „kalkulace“). Na základě kalkulace učiní zákazník závaznou objednávku (návrh na uzavření smlouvy). 
    • Smlouva je uzavřena okamžikem, kdy poskytovatel přijme/potvrdí závaznou objednávku zákazníka. Potvrzení závazné objednávky poskytovatel provede nejpozději v den předcházející dni požadovaného poskytnutí služeb, ledaže se strany dohodnou jinak. Závaznou objednávku a přijetí závazné objednávky strany učiní textově (zejm. formou elektronických zpráv), ledaže se v daném případě dohodnou jinak (např. ústně či telefonicky).
    • Poskytovatel si vyhrazuje právo požadovat v konkrétním případě uzavření písemné smlouvy – v takovém případě je smlouva uzavřena okamžikem podpisu všemi smluvními stranami.
    • Požádal-li zákazník, aby bylo započato s poskytováním služeb ihned, tedy v případě zákazníka spotřebitele ještě před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, či souhlasil-li s jejich úplným dokončením před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy v případě zákazníka spotřebitele, nezavazuje to poskytovatele bez dalšího k poskytnutí služeb v takovém čase. Vyjádří-li zákazník v průběhu komunikace s Poskytovatelem o poskytnutí služeb v určitý den, vyjadřuje tím s ohledem na povahu věci souhlas s jejich započetím i s jejich úplným dokončením v tento datum. 
  • cena služeb a platební podmínky
    • Odhad ceny uvedený v kalkulaci, resp. odhad, který si strany odsouhlasí, vychází z ceníku zveřejněného na webových stránkách poskytovatele (dále jen „ceník“). Konečná cena závisí na skutečném rozsahu poskytnutých služeb a řídí se ceníkem; kalkulace představuje pouze odhad ceny. K ceně se připočítává DPH podle právního předpisu platného v době poskytnutí služby.
    • Úhradu ceny služeb provádí zákazník zásadně hotově, a to bezprostředně po dokončení sjednaných služeb, ledaže se strany předem dohodnou jinak. 
    • Poskytovatel je oprávněn požadovat zaplacení zálohy až do výše 100 % odhadu ceny uvedeného v kalkulaci – v takovém případě se na podmínkách její úhrady dohodne se zákazníkem zpravidla před uzavřením smlouvy. Poskytovatel je oprávněn vyčkat s poskytnutím služeb do řádného zaplacení zálohy, přičemž za případnou újmu tím způsobenou poskytovatel neodpovídá.
    • V případě, že poskytovatel vystaví za účelem úhrady služeb (zálohovou) fakturu, je zákazník povinen uhradit služby způsobem, který vyplývá z dané faktury. Zákazník souhlasí se zasíláním faktur na e-mail. 
    • Při prodlení zákazníka s placením odměny či zálohy na ni je poskytovatel oprávněn požadovat po zákazníkovi smluvní úrok z prodlení ve výši 0,1 % denně za každý započatý den prodlení. Nárok poskytovatele na náhradu škody není zaplacením smluvního úroku dotčen.

  • další povinnosti smluvních stran
    • Poskytovatel se zavazuje poskytovat služby řádně a s odbornou péčí a činit veškerá opatření, která po něm lze rozumně požadovat, aby předcházel vzniku škod
    • Zákazník se zavazuje poskytovateli k výkonu služeb poskytnout veškerou nezbytnou součinnost, zejména:
      • zajistit řádný přístup ke všem místům poskytování služeb, a to včetně příjezdové cesty a parkovací plochy na místě nakládky a vykládky;
      • zajistit bezpečnost stěhovaných věcí proti odcizení v době, kdy jsou tyto mimo dispozici poskytovatele; 
      • řádně připravit věci ke stěhování tak, aby nemohlo dojít k jejich poškození, vysypání apod., zajistit a viditelně označit křehké předměty a poskytovatele na ně výslovně upozornit;
      • informovat poskytovatele o případné nutnosti zvláštního zacházení s určitými věcmi;
      • při odvozu věcí do sběrného dvora být přítomen a prokázat, že má trvalý pobyt na území hl. m. Prahy, v opačném případě je povinen to poskytovateli oznámit předem.
    • Zákazník bere na vědomí, že pracovníci poskytovatele se při poskytování služeb nebudou zouvat. Zákazník je povinen zajistit pokrytí či jinou ochranu podlahových ploch tak, aby při plnění služeb nedošlo k jejich poškození.
    • Zákazník se zavazuje poskytovatele informovat o všech skutečnostech, které by mohly mít vliv na poskytování služeb, zejména o rozsahu stěhování či vyklízení, speciálních požadavcích na balení a stěhování, demontáž a montáž nábytku a o případných překážkách, které by mohly ovlivnit průběh poskytování služeb. 
    • Poskytovatel si vyhrazuje právo odmítnout dle svého uvážení vyklizení či stěhování konkrétních věcí, zejm. věcí nebezpečných, věcí ohrožujících lidský život nebo zdraví, věcí snadno poškoditelných i za předpokladu dodržení pokynů manipulace s těmito věcmi nebo věcí, k jejichž přepravě není poskytovatel oprávněn.
    • Na žádost poskytovatele je zákazník povinen poskytovateli písemně potvrdit provedení stěhovacích prací. V potvrzení dle předchozí věty si strany zejména potvrdí celkovou cenu a uvedou případné nedostatky či jiné výhrady.
  • práva z vadného plnění a náhrada škody
    • Zákon, zejména občanský zákoník, přiznává zákazníkovi práva z vadného plnění. Zákazník je mimo jiné oprávněn reklamovat poškození či zničení věcí či prostor, ke které dojde vadným plněním (porušením povinností) poskytovatele.
    • Zákazník se zavazuje si bezprostředně po dokončení služeb veškeré dotčené věci prohlédnout a zkontrolovat a ověřit, zda něco chybí nebo je rozbité. Jakékoli nedostatky (vč. případné škody) je zákazník povinen oznámit poskytovateli ihned po dokončení služeb. Zákazník bere na vědomí, že na později uplatněné nedostatky nebude brán zřetel.
    • Reklamaci lze uplatnit na e-mailu …, písemně na adrese Švehlova 1362, 102 00 Praha 10 Hostivař (dále jen „provozovna“) nebo osobně v provozovně v pracovních dnech v čase 9:00-17:00. V reklamaci je třeba uvést identifikační údaje zákazníka, popis reklamované služby, důvod, pro který zákazník službu reklamuje, a způsob, jakým chce zákazník reklamaci vyřídit. Pokud jde vadu odstranit, zákazník může žádat nápravu nebo přiměřenou slevu z ceny. Nelze-li vadu odstranit, zákazník se může domáhat přiměřené slevy nebo může odstoupit od smlouvy.
    • Poskytovatel rozhodne o reklamaci bez zbytečného odkladu a vyřídí ji do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. O přijetí a vyřízení reklamace poskytovatel vydá zákazníkovi písemné potvrzení, a to buď osobně nebo elektronicky na e-mail zákazníka.
    • Poskytovatel konstatuje, že má řádně sjednané pojištění odpovědnosti z provozní činnosti. 
    • Poskytovatel neodpovídá za škodu na přepravovaných věcech, která byla způsobena jednáním zákazníka nebo třetí osoby pověřené zákazníkem. Poskytovatel neodpovídá ani za škodu způsobenou třetími osobami, které nemohl ani při vynaložení veškeré péče, kterou po něm lze spravedlivě požadovat, zabránit.
    • Poskytovatel neodpovídá ani za škodu, která vznikla vadou nebo přirozenou povahou stěhovaných předmětů, které nemohl ani při vynaložení veškeré péče, kterou po něm lze spravedlivě požadovat, zabránit.
    • Promlčecí lhůta k uplatnění nároků zákazníka na náhradu škody vůči poskytovateli v souvislosti s poskytnutím služeb činí 1 rok ode dne, kdy právo mohlo být uplatněno poprvé.

  • odstoupení od smlouvy nebo změna termínu
    • Smluvní strany jsou oprávněny od smlouvy odstoupit v případech vyplývajících ze zákona.
    • Zákazník dále může odstoupit od smlouvy bez udání důvodu, a to nejpozději 24 hodin před sjednaným termínem poskytnutí služeb. V případě pozdějšího odstoupení od smlouvy bez udání důvodů ze strany zákazníka má poskytovatel nárok na zaplacení storno poplatku ve výši 30 % z celkové odhadované ceny uvedené v nabídce služeb.
    • Poskytovatel může od smlouvy odstoupit bez sankce rovněž tehdy, zjistí-li, že mu ve splnění povinností brání mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na jeho vůli – tzv. vyšší moc (například extrémní povětrnostní podmínky, technické porucha, havárie, protiepidemická opatření apod.). Poskytovatel bude v takovém případě neprodleně kontaktovat zákazníka s návrhem dalšího postupu. 
    • Pokud zákazník uhradil cenu služeb nebo její část předem, poskytovatel mu zaplacenou částku vrátí stejným způsobem, jakým byla uhrazena, a to do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, ledaže tyto VOP nebo dohoda stran stanoví jinak. Poskytovatel není za žádných okolností povinen vrátit zákazníkovi cenu odpovídající již poskytnutým službám či jejich části před ukončením smlouvy.
    • Jakékoli jednostranné ukončení smlouvy může být učiněno buď elektronicky e-mailem, nebo v listinné podobě doručené na adresu druhé smluvní strany, popřípadě osobním předáním proti podpisu druhé smluvní strany.
  • Poskytovatel si vyhrazuje právo v odůvodněných případech změnit čas zahájení poskytování služeb. Za takový případ se považují například dopravní omezení nebo zpoždění s dokončením předcházející zakázky, která nebylo možné předvídat. Příslušnou změnu poskytovatel oznámí zákazníkovi nejpozději 30 minut před sjednaným časem zahájení zakázky. V případě změny času o více než 3 hodiny má zákazník právo na slevu z ceny poskytnutých služeb ve výši 15 %.
  • Jestliže se po zahájení poskytování služeb ukáže, že splnění služeb si z důvodů na straně zákazníka či z důvodů způsobených vyšší mocí vyžádá více času, než strany předpokládaly, poskytovatel odloží příslušnou část plnění služeb na náhradní termín, ledaže se strany dohodnou jinak. 
  • Právo Spotřebitele na odstoupení od smlouvy
    • Zákazník, který je spotřebitelem, má právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření smlouvy, jak tento den vyplývá z těchto VOP. 
  • Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí spotřebitel o svém odstoupení od smlouvy informovat poskytovatele e-mailem před uplynutím příslušné lhůty. 
  • Není-li dále určeno jinak, pokud spotřebitel odstoupí od smlouvy, poskytovatel mu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy mu došlo oznámení spotřebitele o odstoupení od smlouvy, vrátí všechny platby, které od spotřebitele obdržel. Pokud spotřebitel požádal poskytovatele, aby bylo s poskytnutím služeb započato před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, a pokud přes tuto žádost od smlouvy odstoupí, uhradí ve smyslu § 1834 občanského zákoníku poměrnou část sjednané ceny za tu část služeb, která byla poskytnuta do okamžiku odstoupení od smlouvy. 
  • V případě, že spotřebitel souhlasil s úplným dokončením služby před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a služba již bude před odstoupením od smlouvy zcela splněna, dle § 1837 písm. a) občanského zákoníku nemá spotřebitel právo od smlouvy odstoupit.
  • Pro vrácení plateb použije poskytovatel stejný platební prostředek, který spotřebitel použil pro provedení počáteční transakce, pokud spotřebitel výslovně neurčí jinak. V žádném případě tím spotřebiteli nevzniknou další náklady.

  • Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
    • Zákazník, který je spotřebitelem, se může se svými stížnostmi obrátit podnětem či jiným způsobem stanoveným právními předpisy za podmínek stanovených právními předpisy na Českou obchodní inspekci, případně na další orgány dohledu nebo státního dozoru. zákazník má právo obrátit se se svou stížností též na poskytovatele, a to bez dalších podmínek na e-mailovou adresu ….
  • Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů z této smlouvy je Česká obchodní inspekce (ČOI). Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení sporů jsou uvedeny na webových stránkách ČOI www.coi.cz. 

  • Závěrečná ustanovení
    • Smlouva se řídí právními předpisy České republiky. Veškeré spory ze smlouvy budou řešeny před místně příslušným soudem České republiky.
    • Pokud písemná smlouva (opatřená vlastnoručními podpisy) uzavřená mezi poskytovatelem a zákazníkem obsahuje ujednání, které je v rozporu s těmito VOP, pak má přednost ujednání obsažené ve smlouvě.
    • Ve vztahu k zákazníkovi, který je spotřebitelem, se neuplatní taková ustanovení těchto VOP, která zákon ve vztahu ke spotřebitelům zakazuje.

Tyto VOP nabývají účinnosti dnem jejich zveřejnění